Alaçatı Kurabiye Otel Tatili

Alaçatı Kurabiye Otel

Yaza sayılı günler varken Selin Instagram’da SmallHotels hesabından süper ötesi bir otel gösteriyor. Tıpkı Santorini’de gördüğümüz oteller gibi, yaz gelmeden bizleri içine çekip ruhumuzu kaplıyor ve hemen gitme isteği içimizde uyanıyor. En yakın tarihli uçak biletlerimizi aldıktan sonra İzmir’e uçuşa geçip, Alaçatı’ya doğru yönümüzü çeviriyoruz.

İstanbul’u arkada yağmurlu ve gözü yaşlı bırakarak, sezonda geceliği 370TL olan odaları 300TL’ye book ettiriyoruz. Kurabiye Otel’in fiyatlarına buradan görebilirsiniz.

Gece gittiğimiz ve yol sersemi olduğumuz için otelin yolunu bulmak bizi biraz zorluyor. Alaçatı Port’a giderken Alaçatı minibüs terminaline gelince hemen sağdan ilerlediğinizde, 200 m köy yolundan gittikten sonra sol tarafta  otelsizleri karşılıyor! Gece ıssız ve yolları bozuk bu güzergahtan başka alternatifiniz yok demek doğru olacaktır. Navigasyon’dan yönünüzü ayarlıyorsanız, Dutlu Kahve’ye göre kemerlerinizi pin’leyin!

Otele girdiğimizde sezon dışında olduğunu anladığımız için bizleri bir görevli karşılıyor. Odamızı gösteripbizlere bir de otelin anahtarını veriyor. Şaka değil gerçek : ) Burada adet böyle imiş, aile oteli konsepti olduğu için ana giriş kapısının anahtarı verilir, geç saatte gelen kapıyı açar kendi girermiş. Biz şaşkınlık içerisinde üstümüzü değiştirip kendimizi sokaklara atmayı planlarken, odamızın güzelliği ile büyüleniyoruz. Gece yattığınız yerden yıldızları izleme ve gün ışığıyla ile uyanma şansı bünyemize inanılmaz iyi geliyor.

Alaçatı Kurabiye Otel

Odamızdan çıkıp otel avlusundan geçmeyi planlarken karşımıza kapkaranlık bir avlu çıkıyor! Avluda hiçbir ışık yok maalesef{fotoğraflar stok fotoğraftır, yaşadığımızı temsil etmez}. Telefon ışığı ile merdivenlerden inip kapıya doğru ilerleyerek, kendimizi Alaçatı sokaklarına atıyoruz. Buradan sonraki Alaçatı gezimizin devamını buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Sabahında gökyüzünün mavisini görerek uyanmak enfes bir duygu! İstanbul’un kasvetli havasından sonra her şey çok güzel! Odamızı gündüz gözüyle incelemeye başlıyoruz. Her şey çok güzel, renkler – objeler vs.  {Fakat orada dile getirmediğimiz bir şeyi paylaşmakta fayda var. Kaldığımız odanın temiz olduğunu söylemek mümkün değil. Özellikle yatak ve dolapların etrafındaki tozlar bizi ürkütmedi değil. Yerler beyaz parke olunca tozları fark etmek zor olmuyor. 1 gecede oda toz olamayacağına göre…}

Odamızdan çıkıp avluya doğru kahvaltı etmeye iniyoruz. Odadan çıktığınız andan itibaren sizleri kahvaltıdan bağımsız güzel bir koku yakalıyor. Kokunun kaynağını otel sahiplerine sorduğumuzda oteli inşa ettirirken belirli noktalara eski usul koku veren bir bitki konulduğunu öğreniyoruz. Biz hikayeye inanmayıp Chakra marka ürünlerden şüpheleniyoruz.{neden inanmadığımızı yazının sonunda okuyabilirsiniz}

Alaçatı Kurabiye Otel

Kahvaltı için avludayız! Avluda güzel bir masaya oturup, kahvaltımızın gelmesini bekliyoruz. Güzel gerçek köy lezzetleri masamıza sıra sıra geliyor. Bizlere ara sıra  pişi, İzmir lokması gibi enfes ikramlar ikram ediliyor. Hatta bir ara mememen ya da omlet ister misiniz diye sorulduğunda, güzel İzmir domatesi ile yapılmış menemene hayır diyemiyorum {hikayenin bu kısmını unutmayın}. Peşi sıra birbirinden farklı reçeller geliyor. Reçel gurmesi değilim ama hayatımda yediğim en iyi reçeller değil maalesef, diyebiliriz. Kahvaltı çok güzel görünüyor diyenlere ek parantez açmak isteriz ki herhalde gelmiş geçmiş en iyi kahvaltı listesinde Alaçatı Curcuna Otel kahvaltısı bir numaraya oturabilir.

Kahvaltı bitiyor ve avluda keyif yapmaya geçiyoruz. Verandalarda oturup, onlarca fotoğraf çektiriyoruz. Canlı çiçekler, güzel renkler, enfes tablolar ve İstanbul’da adını bile unuttuğumuz kuş cıvıltıları! Burası gerçekten küçük bir cennet gibi!

Daha sonra lobiye geçip otel sahipleri ile tanışıyoruz. Gerçekten kibar ve çok ilgililer. Kendi yaptıkları kurabiyelerden ikram edip, otelin hikayesini bizlerle paylaşıyorlar. Gerçekten kendini bilen, iyi hizmet anlayışı olan, misafirlerini mutlu etme anlayışını benimseyen bir aile oteli burası. Özellikle Perihan ablayı samimi davranışları sebebiyle çok seviyoruz. Fakat eşinin tek taraflı devam ettirdiği diyalog ve sohbet bizleri biraz bu konseptten uzaklaştırıyor.

Alaçatı Kurabiye Otel

Bburada keyifle geçirdiğimiz bir gün ve geceden sonra otelden ayrılıyoruz.

Bizler hiç bir zaman negatif insanlar olmadık ama Tripadvisor’da 2014’ün en iyi BB otel/pansiyon seçilen bu yer için sizlere birkaç bir şey yazmak isteriz. GidelimBuralardan.net ekibi olarak tek derdimiz, bizim gibi giden gezginlerin ne ile karşılaşma ihtimallerini göze almalarıdır.

Not: Fotoğrafların tamamı Booking.com ve Kurabiye Otel’in kendi web sitesinden alınmıştır.

Beğendiklerimiz: Otelin mimarisi, dekorasyonu, bütün odaları kaplayan kokusu

Beğenmediklerimiz:

— Otelde yaratılan aile ve sıcaklık ilgisi zaman zaman bunaltıcı olabilir.

— Bir kahvaltıda yediğiniz menemen ve içtiğiniz kahveyi ikram gibi düşünürken (hani paranız olmadığından değil de) birden adisyona eklenebilir (hani büyük bir aileydik biz?)

— Perihan Hanım’ın değil ama eşinin hissedilir bir WoMm yaratma hissiyatını rahatsız edici bulabilirsiniz. 8 yıllık bir pazarlama  ve PR geçmişi olan bir çifte her soru soruyu hikayeleştirerek anlatmak ters etki yaratabilir (orada gördük ki buna bayılan insanlar ve aileler var).

— Oradayken  güzel yorumlar ve feedbackler için sizlere telkin de bulunulabilir ve hatta döndükten sonra sizi telefonla arayarak Tripadvisor’a yorum bırakma yönünde hal hatır için aranabilirsiniz.

Tavsiye Eder Miyiz? Kurabiye Otel genel olarak Alaçatı’da yer alan butik oteller içerisinde hem küçük tasarım oteli hem de yaratılan sıcak aile konsepti ile öne çıkan bir yer görünümünde.  Günümüzde ne güzel, ne daha sıcak gibi subjektif ögeleri hissiyat olarak insanın bünyesinden çıkarırsak otel kesinlikle gidilip görülmesi ve belki de yaşanması gereken bir yer. Fakat burası çiftler ya da gezginlerden de öte daha çok böyle bol sohbeti seven, kalabalık olmayı özleyen ve biraz da yazlığında gibi hissetmek isteyenler için güzel bir yer.  Bizler tatilimizin sonunda otelden biraz kaçarçasına uzaklaştık.

Bize hoş ve samimi gelmeyen bu duygunun sizlere Kurabiye Otel’de güzel duygular bırakması ümidiyle…